Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΜΕ
(ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ)

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
   Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας (project) της Α' Λυκείου πραγματοποιήθηκε έρευνα και στις τρεις τάξεις του σχολείου με θέμα : ΣΎΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΜΕ . Η έρευνα έγινε σε μορφή ερωτηματολογίου. Οι μαθητές απάντησαν σε ένα φύλλο 10 ερωτήσεων , συμπεριλαμβανομένων της τάξης φοίτησης και του φύλου. Ο συνολικός αριθμών των μαθητών που απάντησαν είναι εβδομήντα δύο (72) άτομα, όπου είκοσι ένα (21) είναι από την Α' λυκείου,  είκοσι ένα (21) είναι από την Β' λυκείου και τριάντα (30) από την Γ' λυκείου. Θεωρώντας ως άκυρο ένα από τα φύλλα απαντήσεων της Γ' λυκείου και μη καταμετρητέο, το δείγμα διαμορφώνεται στα εβδομήντα ένα (71) άτομα. Η έρευνα έγινε στα τμήματα: Γ2,Γ3,Β2,Α2. Παρακάτω, παραθέτονται τα αποτελέσματα της έρευνας και στις τρεις τάξεις, ενώ ύστερα τα αποτελέσματα για κάθε τάξη αναλύονται ξεχωριστά. Ευχαριστούμε τους καθηγητές που μας παραχώρησαν μέρος της διδακτικής τους ώρας για να διεξαχθεί η έρευνα.

ΓΕΝΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ξεκινώντας με την ερώτηση "Πόσο συχνά παρακολουθείς τηλεόραση;", βλέπουμε ότι 
  • το 39% δηλώνει ότι παρακολουθεί τηλεόραση κάθε μέρα
  • το 30% παρακολουθεί μία φορά την ημέρα
  • το 20% μία φορά την εβδομάδα
  • το 11% δεν παρακολουθεί ποτέ
Συνεπώς, συμπεράινουμε ότι αθροιστικά το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών βλέπει τηλεόραση καθημερινά.

Ενσωματωμένη εικόνα 1
Επίσης, στην ερώτηση "Πόσο συχνά ακούς ραδιόφωνο;" οι περισσότεροι μαθητές δήλωσαν μία φορά την εβδομάδα και οι αμέσως λιγότεροι δήλωσαν κάθε μέρα. Από ότι φαίνεται, ο τύπος και το ραδιόφωνο είναι δύο πολυχρησιμοποιούμενα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Ενσωματωμένη εικόνα 2
Αυτό, όμως δεν φαίνεται να ισχύει και με τον τύπο, αφού στην περίπτωσή του οι περισσότεροι μαθητές δεν τον προτιμούν:
Ενσωματωμένη εικόνα 3
Όπως βλέπουμε και στο διάγραμμα, στην στήλη "Ποτέ" συγκεντρώνονται οι υψηλότερες στήλες, ξεπερνώντας η κάθε μία τα 15 άτομα, ενώ οι υπόλοιπες στήλες δεν φτάνουν ούτε τα δέκα άτομα.
Σε εκτενέστερη ανάλυση βλέπουμε ότι:   Ενσωματωμένη εικόνα 4       Ενσωματωμένη εικόνα 5
από τα αγόρια, τα περισσότερα δεν διαβάζουν εφημερίδα, ενώ πολλά διαβάζουν μόνο μία φορά την εβδομάδα. Από τα κορίτσια, τώρα, η πλειονότητα δεν διαβάζει ποτέ. Αυτά τα χαμηλά ποσοστά του τύπου, ίσως, οφείλονται στο γεγονός ότι αναζητούνται άλλοι τρόποι ενημέρωσης, πιο σύγχρονοι. Αυτό φαίνεται και στην παρακάτω ερώτηση ("Ποιο από τα τρία ΜΜΕ προτιμάς;"), στην οποία το 28% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμάει στο Διαδίκτυο. Επίσης, το 44% προτιμάει την τηλεόραση, το 24% το ραδιόφωνο και το 4% τον τύπο.
Ενσωματωμένη εικόνα 6
Προχωρώντας, από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν, για την ερώτηση "Ποιο από τα τρία ΜΜΕ βρίσκεις λιγότερο ενδιαφέρον;" βλέπουμε ότι ο τύπος κατέχει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας με ποσοστό 63%. Αμέσως μετά, έρχεται η τηλεόραση με ποσοστό 20%, το ραδιόφωνο με 16% και η επιλογή "κανένα" με 1%.
Ενσωματωμένη εικόνα 7
Παρά το αρνητικά μεγάλο ποσοστό που ο τύπος έλαβε στην προηγούμενη ερώτηση, στην παρακάτω λαμβάνει θετικά αποτελέσματα, αφού οι περισσότεροι μαθητές τον επέλεξαν ως το ΜΜΕ που μεταδίδει καλύτερα τις πληροφορίες. Στο παρακάτω γράφημα, τα αποτελέσματα αναλύονται περισσότερο:
Ενσωματωμένη εικόνα 8


Ενσωματωμένη εικόνα 9
Όπως φαίνεται και στο παραπάνω γράφημα, η τηλεόραση παίρνει την πρωτιά στην ερώτηση "Ποιο από τα τρία ΜΜΕ πιστεύεις ότι μεταδίδει τις πληροφορίες πιο γρήγορα;". Ακολουθούν με την σειρά τους, το ραδιόφωνο και ο τύπος.
       Η τελευταία ερώτηση του ερωτηματολογίου, η οποία αναφέρεται στην πιθανή μελλοντική απασχόληση των ερωτηθέντων στον τομέα των ΜΜΕ και είναι η "Αν θα θέλατε να ασχοληθείτε με αυτόν τον τομέα, τι από τα παρακάτω θα επέλεγες;", έδειξε τα παρακάτω αποτελέσματα, αναδεικνύοντας την τηλεόραση ως τον πιο προτιμώμενο μέσο μαζικής ενημέρωσης.Ενσωματωμένη εικόνα 10 
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου